вторник, 24 марта 2009 г.

Муроҷиат ба иштирокчиёни баҳси герб

Ман аз ин мавқеъ ва маврид истифода карда касеро гунаҳкор карданӣ нестам, ки фалонӣ ту фалон вақт фалон корро карда будӣ. Яке аз гунаҳкорон худам ҳастам, ки ҳамон вақт дод назадам: – Мо ба таълифи герби нав тайёр нестем, ба он сабаб ки дар матбуот оиди рамзҳои торихии давлатдории тоҷикон ва гузаштагони мардуми тоҷик – суғдиён, бохтариҳо баҳс ташкил накардем. Яъне ҳоло мо рўшанфикрон сари ин масъала ба ҳамфикрӣ ноил нашудаем.

Чанд мақоае, ки дар «Адабиёт ва санъат» чоп кардем, масъаларо камтарак равшан карду халос баъзе аносири лоиҳаи герби нав баҳсангез буданд. Масалан тасвир шудани кўҳ тақозо мекард, ки мо мардуми кишварро кўҳнишину ҳамворнишин тақсим накунем.

Сурати китобе, ки болои китобмонаки чўбӣ тасвир шудааст, низ баҳсангез аст. Агар ин китоб бошад, кадом китоб? Бештар ба китоби амборхона (конселярӣ) монанд аст, чун ягон хате надорад. Агар хат тасвир ёбад, кадом хат бояд бошад? Мардуми тоҷик ва гузаштагони ў хатеро эҷод кардаанд?

Магар дар он «Пиндори нек, гуфтори нек, кирдори нек»-ро навиштан мумкин аст?

Герби ҳозираи давлати тоҷик дар муқоиса бо гербҳои давлатҳои дигари дунё чи бурду чӣ бохте дорад?

Бо орзуи комёбиҳои бештари Шумо – Адаш Истад.

Комментариев нет: